Portfolio



UML Klassendiagrammen

In mijn jaar aan het unief heb ik de opdracht gekregen om een programma te schrijven dat een UML klassendiagram zou moeten maken. (Een soort mini-versie van het programma Visual Paradigm’s UML klassendiagrammen). Als ik terug kijk naar dit programma dan zijn er duidelijk veel dingen fout. Ik wist amper hoe ik mijn bestanden moest structureren, de layout is niet gebruiksvriendelijk en de code is een puinhoop. Maar dit was wel mijn eerste programma dat ik uit het niets gemaakt heb. Duidelijk niet het beste dat ik kan bereiken maar men leert uit zijn fouten.

Je kan hieronder een installer downloaden of het ruwe .exe bestand van mijn programma.

Breakout

In mijn jaar aan het unief heb ik de opdracht gekregen om het spel “Breakout” te maken voor op een website. Dit project ging veel beter dan het UML Klassendiagram project, alhoewel het ook een kleiner project was. Ik ben nog trots met het resultaat dat ik heb zelfs als het een erg simpele versie is van het spel. In dit project had vele kleine bugs die ik heb kunnen fixen.

Druk hieronder om mijn breakout spel te spelen (werkt enkel op desktop). Je kan zowel de pijltjestoetsen als je muis gebruiken om het spel te spelen.

Onderzoekscompetentie

In mijn laatste jaar in het middelbaar moest ik een onderzoekscompetentie maken over wat ik ook maar wou. Natuurlijk vanwege dat gamen een grote passie is voor mij wou ik iets met gamen doen. Uiteindelijk kwam ik op het idee om te vergelijken hoe goed gamers kunnen probleemoplossend denken in vergelijking met mensen die niet gamen. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van de Torens van Hanoi puzzel. Ik vergeleek hierbij zowel de tijd als het aantal stappen die nodig waren om de puzzel op te lossen.

Het volledige verslag kan u downloaden door op de knop hieronder te drukken.